Naar hoofdinhoud Naar footer

BeterDichtbij-app

Snel en eenvoudig een antwoord op uw vraag

Voor of na een ziekenhuisafspraak kunt u allerlei vragen hebben. Op de poliklinieken van het WZA werken we met de BeterDichtbij-app. Hebt u een vraag over een onderzoek of behandeling? Stuur dan een berichtje naar de polikliniek waar u patiënt bent (of waar uw kind patiënt is). De polikliniekmedewerker of uw arts/zorgverlener stuurt u een berichtje terug met het antwoord op uw vraag. U krijgt zo snel mogelijk antwoord, in ieder geval binnen 3 werkdagen. 

Staan uw 06-nummer en e-mailadres goed in uw dossier?  

Om de BeterDichtbij-app met u te gebruiken, hebben wij uw 06-nummer en e-mailadres nodig. U kunt in MijnWZA (uw digitaal dossier) controleren en bevestigen dat uw gegevens juist zijn. 

Hoe kom ik aan de BeterDichtbij-app?

U kunt de BeterDichtbij-app gratis downloaden in de App Store of via Google Play. In dit videofilmpje ziet u hoe u de BeterDichtbij-app kunt installeren.  

Veilig appen met uw arts

Als de baliemedewerker van de polikliniek een gesprek voor u heeft aangemaakt, kunt u veilig met de BeterDichtbij-app een berichtje sturen naar uw arts of andere zorgverlener. Net als bij WhatsApp, alleen dan met de zekerheid dat uw gegevens alleen voor uw eigen zorgverleners toegankelijk zijn.  

Algemene vragen

Iedereen kan de BeterDichtbij-app gebruiken voor algemene vragen over het WZA. Bijvoorbeeld over het parkeren of de bezoektijden. U krijgt dan antwoord van de medewerkers van de receptie.

Beeldbellen

Uw zorgverlener kan u voorstellen om via de BeterDichtbij-app met u te gaan beeldbellen. U praat dan met uw zorgverlener via het scherm van uw telefoon, tablet of computer. Vraag op de polikliniek waar u patiënt bent, wat precies de mogelijkheden zijn! Klik hier voor meer informatie over beeldbellen.

Lukt het niet om BeterDichtbij op uw telefoon te zetten?

  1. Bekijk dit videofilmpje. Hierin ziet u hoe u de BeterDichtbij app kunt installeren.  
  2. Of ga naar de vraag-antwoord op de website www.beterdichtbij.nl/service-contact. 
  3. Ook kunt u de servicedesk van BeterDichtbij bellen: (085) 27 35 398 of mailen: service@beterdichtbij.nl.

U kunt ook contact opnemen met een van onze medewerkers Digitale Zorg. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 16.30 uur, via nummer (0592) 32 55 44. U kunt ook mailen naar digitalezorg@wza.nl.