Naar hoofdinhoud Naar footer

Goed om te weten als u een afspraak hebt!

We willen in het ziekenhuis een besmetting met griep of corona voorkomen. Bel daarom met de afdeling waar u een afspraak heeft als:

  • u koorts hebt, hoger dan 38 graden.
  • u last hebt van hoesten, snotteren of keelpijn.
  • u een huisgenoot/partner heeft, die (mogelijk) corona heeft.

We overleggen met u of het noodzakelijk is dat uw afspraak doorgaat. Misschien kunnen we een (beeld)belafspraak maken.

tekstbalk EEn veilig ziekenhuis

Bloedprikken op afspraak

Het afnamelaboratorium in het ziekenhuis (Certe) werkt op afspraak. Dit geldt voor bloedprikken en voor het afgeven van lichaamsmateriaal, zoals urine, ontlasting of sperma. U kunt een afspraak maken op www.certe.nl. Lukt dit niet, dan kunt u bellen met Certe, telefoon 088 - 23 71 000.

Veilig medicijngebruik

Om zeker te weten dat u de juiste medicijnen krijgt, is het belangrijk dat de apotheek van het ziekenhuis en uw eigen apotheek gegevens kunnen uitwisselen over uw medicijngebruik. Dit is mogelijk via het Landelijk Schakelpunt (LSP). Daarvoor is wél uw toestemming nodig. U kunt uw toestemming geven via www.volgjezorg.nl/toestemming. U kunt het ook tegen de medewerkers van de apotheek zeggen.

 

afbeelding met 3 vragen

Digitale zorg

Om u snel en goed te kunnen helpen, geven we steeds vaker zorg met digitale ondersteuning. Daarvoor hebben we uw e-mail en 06 nummer nodig. Op www.wza.nl/digitalezorg vindt u uitleg over al onze digitale middelen. Hebt u hierover vragen? We helpen u graag!
Bel op werkdagen naar (0592) 32 55 44. Of mail digitalezorg@wza.nl

BeterDichtbij-app, veilig contact met uw zorgverlener
Met de BeterDichtbij-app kunt u vragen stellen aan een medewerker van de poli. U krijgt zo snel mogelijk antwoord, in ieder geval binnen 3 werkdagen. Ook kan de zorgverlener u voorstellen om via deze app een beeldbelgesprek te voeren, zodat u niet naar het ziekenhuis hoeft.

MijnWZA, uw digitaal dossier
In een beveiligde omgeving kunt u onderdelen van uw patiëntendossier inzien. Op de website www.wza.nl/patient/mijnwza staat beschreven hoe u met de DigiD kunt inloggen. Soms vragen we u om vóór uw afspraak een vragenlijst in te vullen via MijnWZA. Ook staan in MijnWZA uw afspraken en de patiëntenfolders voor u klaar.

Veranderen uw persoonlijke gegevens? 
Hebt u een nieuw telefoonnummer, adres of e-mailadres? Of bent u veranderd van huisarts of apotheek? Ga dan naar MijnWZA om uw gegevens te wijzigen. Of geef uw nieuwe gegevens door aan de receptie in de centrale hal.

Wachttijden

Ziekenhuizen en zorgverzekeraars hebben afgesproken wat aanvaardbare wachttijden zijn: 4 weken voor een eerste afspraak op een polikliniek of een onderzoek, 7 weken voor een behandeling. Als een wachttijd langer is en u wilt eerder geholpen worden, kan uw zorgverzekeraar nagaan of u in een ander ziekenhuis sneller aan de beurt bent.

Hebt u een klacht?

Natuurlijk vinden we het belangrijk dat u tevreden bent over de zorg in het WZA. Toch kunnen dingen anders gaan dan u graag wilt. Is er iets wat u hindert? Laat het ons weten, zodat wij u kunnen helpen. Bovendien kunnen wij met uw ervaringen de zorg in het ziekenhuis verbeteren.

Ombudsfunctionaris
Bespreek uw klacht met de betrokken medewerker. Vindt u dat moeilijk of levert het niets op? Dan kunt u contact opnemen met onze ombudsfunctionaris. U kunt het klachtenformulier gebruiken op www.wza.nl of u kunt haar mailen of bellen:

 

algem28 - april 2022