Steeds vaker vragen we onze patiënten om de BeterDichtbij-app te gebruiken. Hiermee kunnen wij met u appen en beeldbellen. Dit is een belangrijke én handige manier om afspraken door te laten gaan.

Om de BeterDichtbij-app met u te gebruiken, hebben wij uw 06-nummer en e-mailadres nodig. U kunt in MijnWZA (uw digitaal dossier) controleren of wij uw juiste gegevens hebben. Hieronder leest u hoe dit gaat.

1. Inloggen in MijnWZA

Op  www.wza.nl/mijnwza staat de button 'Inloggen MijnWZA met DigiD'. Als u hierop klikt komt u in het startmenu van DigiD.
U maakt de keuze of u gebruikmaakt van de controle met sms of inlogt met de DigiD-app. U vult uw gebruikersnaam en wachtwoord van DigiD in.

  • Kiest u voor sms, dan ontvangt u op uw telefoon een code.
  • Kiest u voor de DigiD-app dan ontvangt u een koppelcode op de app.

Als u de ontvangen code invult komt u in het beginscherm van MijnWZA. 

2. Ga naar het tabblad Mijn gegevens boven in de menubalk

3. Controleer uw e-mailadres en klik zo nodig op ‘Wijzigen’

  • Wijzig uw e-mailadres en klik op ‘Opslaan’
  • Klik op ‘Start de controle’ in het roze blok
  • Vul de code in die u ontvangt op het ingevulde e-mailadres
  • Klik op ‘Opslaan’

4. Controleer uw mobiele telefoonnummer en klik zo nodig op ‘Wijzigen’

  • Wijzig uw mobiele telefoonnummer en klik op ‘Opslaan’
  • Klik op ‘Start de controle’ in het roze blok
  • Vul de code in die u ontvangt op het ingevulde 06-nummer
  • Klik op ‘Opslaan’

5. Klik rechtsboven op ‘Uitloggen’

Als wij uw juiste gegevens hebben, kunnen wij u via de SMS een code sturen. Hiermee kunt u de BeterDichtbij-app op uw telefoon, computer of laptop actief maken.
Let op: Het kan enkele dagen duren voordat u de code ontvangt.

Problemen bij het inloggen of het aanpassen van uw gegevens?

Kijk eerst op www.wza.nl/patiënt/mijnwza/meest-gestelde-vragen/

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u tijdens kantoortijden bellen met onze helpdesk Digitale zorg: (0592) 32 55 44.