In gesprek met uw zorgverlener (e-consult)

In MijnWZA vindt u bovenaan de button 'E-consult'. Als u hierop klikt kunt u eenvoudig een vraag stellen of bericht doorgeven aan uw zorgverlener. Dit gebeurt binnen een beveiligde internetomgeving. 

Gebruik een e-consult niet bij spoed!

Een e-consult is niet geschikt bij spoed. Gebruik een e-consult dus alleen bij vragen die niet dringend zijn. Bijvoorbeeld een vraag over de behandeling of een bijwerking van de medicijnen. Bel bij spoed de polikliniek, uw huisarts of de Spoedeisende hulp.  

Hoe werkt een e-consult?

U kunt alleen een e-consult starten bij een zorgverlener bij wie u onder behandeling bent. De namen van de zorgverleners van het behandelteam staan in het menu aangegeven. U kunt zelf een vraag stellen of reageren op een bericht.  

Als u een vraag of bericht stuurt via e-consult, komt deze bij de polimedewerker binnen. Zij beantwoordt uw vraag of stuurt de vraag door naar de zorgverlener. U ontvangt meestal binnen 1 tot 3 werkdagen een reactie.

Als er een nieuw e-consult voor u klaarstaat, krijgt u een e-mail. Het is daarom van belang dat wij uw juiste e-mailadres hebben. Bij 'Mijn gegevens' kunt u controleren of dit het geval is.

Wie leest uw e-consult?  

Een e-consult wordt opgeslagen in uw dossier. Alle zorgverleners die betrokken zijn bij uw behandeling, hebben toegang tot de gegevens in uw dossier. Dit betekent dat ze ook de e-consulten kunnen lezen.