Een afspraak maken in MijnWZA

MijnWZA: uw patiëntenportaal

  • Specialisme of afdeling Dermatologie
  • Openingstijden

    Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 16.30 uur

  • Afspraak maken? Vragen? (0592) 32 52 15

In het kort

Uw arts heeft aangegeven dat u in het vervolg zelf de afspraken op de polikliniek kunt maken. Dit doet u in het patiëntenportaal MijnWZA op onze website. Een afspraak maken kan op uw telefoon, tablet of laptop.

Wij hebben uw juiste telefoonnummer en e-mailadres nodig!
U kunt uw persoonlijke gegevens nakijken in MijnWZA bij ‘Mijn gegevens’. Uw telefoonnummer en e-mailadres kunt u zelf aanpassen. Zijn er andere gegevens gewijzigd? Geef dit aan ons door.

Hoe kom ik in MijnWZA?

In MijnWZA staan onderdelen van uw eigen digitaal dossier, bijvoorbeeld:

  • uitslagen van onderzoeken
  • brieven aan uw huisarts
  • informatie over uw onderzoek en behandeling
  • afspraken die u hebt (gehad)

Zelf een afspraak maken, doet u ook in MijnWZA.

Hoe kom ik in MijnWZA?

U gaat naar de website wza.nl/mijnwza en klikt op de inlogbutton:

button Inloggen met DigiD

U komt nu in het startmenu van DigiD.

  1. U kiest voor ‘inloggen met de DigiD-app’ en kiest voor:
  • Hetzelfde apparaat: De DigiD-app opent automatisch en vraagt om uw pincode. U bent nu in het beginscherm van MijnWZA.
  • Ander apparaat: Open de DigiD-app en klik op ‘koppelcode nodig’. U neemt de koppelcode over op het inlogscherm van MijnWZA. Klik op ‘volgende’, scan de QR-code met de DigiD-app en vul uw pincode van de DigiD app in. U bent nu in het beginscherm van MijnWZA.
  1. U kiest voor ‘controle met sms’.
  • U vult de gebruikersnaam en wachtwoord van uw DigiD in.
  • U ontvangt een sms met code. Deze code vult u in. Als u de ontvangen code invult, komt u in het beginscherm van MijnWZA.

Een afspraak maken

Wanneer kunt u een afspraak maken?

Een aantal weken voordat de afspraak moet plaatsvinden, krijgt u van ons een e-mail. Hierin staat dat u een afspraak kunt gaan maken. U krijgt dan 2 weken de tijd om zelf een afspraak te maken.

Hoe maak ik een afspraak?

Als u een bericht van ons heeft ontvangen, staat dit bericht ook in MijnWZA. U ziet in het beginscherm ‘Inplannen vervolgafspraak’ staan. Klik hierop. De periode waarbinnen u een afspraak kunt maken, staat aangegeven. U kunt nu een afspraak maken.

Als u een afspraak hebt gemaakt, ontvangt u gelijk een bevestiging van de afspraak via de mail. 

Let op: u kunt in MijnWZA ook via het algemene menu naar Afspraken. Hier staat ook de mogelijkheid: Inplannen vervolgafspraak.

Als u geen afspraak maakt

Hebt u na 2 weken nog geen afspraak gemaakt? Lukt het niet om een afspraak via MijnWZA te maken of bent u het vergeten? Dan maken wij een afspraak voor u.

U ontvangt een bevestiging van de nieuwe afspraak via de mail. 

Wilt u een bestaande afspraak verplaatsen?

Neem telefonisch contact op met een medewerker van de polikliniek als u een bestaande afspraak wilt verplaatsen. Door de volle spreekuren kan het zijn dat uw afspraak wat later plaatsvindt. Hiervoor vragen we uw begrip.

Vragen?

Hebt u vragen over het maken van een afspraak? Of een algemene vraag over MijnWZA? Lees dan de informatie op wza.nl/mijnwza

U kunt ook contact opnemen met de poli Dermatologie. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 – 16.30 uur, telefoonnummer (0592) 32 52 15.

 

algem98 - mei 2022