Patiëntervaringen
(Waarderingen over het WZA, gekopieerd van ZorgkaartNederland)
"Ik kreeg ik het idee dat er voor hun maar één patiënt was: namelijk ikzelf"
"Ik had een liesbreuk die in de dagbehandeling operatief is hersteld. Een week voor de operatie moest mijn afspraak verplaatst worden i.v.m. een dringende grote operatie van een andere patiënt. In plaats van weken uitstel werd het zelfs enkele dagen eerder, alles in goed overleg met mij: ik kon kiezen. Vanaf de opname tot ik weer naar huis mocht hebben veel medewerkers een stukje van het behandeltraject uitgevoerd, En elke keer weer stelde men zich netjes voor, was het contact erg persoonlijk, vooral vriendelijk en was het goed duidelijk wat ze mij vertelden of vroegen. Ik kreeg ik het idee dat er voor hun maar één patiënt was: namelijk ikzelf. Het personeel werkte prima samen in een uitstekende sfeer. In het ziekenhuis worden procedures prima nageleefd en dat geeft een goed en veilig gevoel. Een operatie is nooit fijn maar deze behandeling in dit ziekenhuis, daar houd ik een hele fijne herinnering aan over. Mijn complimenten aan alle medewerkers!"
"Altijd bereid tot nadere uitleg"
"Goede samenwerking onderling, duidelijkheid naar mij toe over wie er die dag verantwoordelijk was. Altijd bereid tot nadere uitleg." (interne geneeskunde)
"Veel begrip"
"Een urologische ingreep, waarvoor ik met tillift uit mijn rolstoel geholpen moest worden om plaats te nemen in de behandelstoel. Een uitstekende samenwerking, veel rust en begrip. De behandeling door de uroloog was zeer kundig."
"Ontspannen sfeer"
"In het hele ziekenhuis heerst een ontspannen sfeer waardoor je er op je gemak voelt."
"Iedereen was bijzonder vriendelijk"
“De chirurg gaf ons uitstekende en heldere uitleg over de behandeling. Ook kreeg ik een zeer goede en adequate verzorging op de afdeling. Iedereen was bijzonder vriendelijk, ook bij vragen die al eerder beantwoord waren. Daarbij was de lichaamstaal nooit negatief – integendeel.
Het operatieteam was ontspannen en heel plezierig in de omgang, ook tijdens de OK. Deze (schijnbare?) rust kwam professioneel en ontspannen over. Op de recovery gold hetzelfde: adequate info wat er ging gebeuren en er werd goed op mij gepast.
Ik heb vele zorginstellingen gezien in mijn leven als klant en als medewerker en heb dus voldoende vergelijkingsmateriaal. Het WZA en met name de afdeling A2 hebben naast de medisch-professionele kant ook de menselijke en klantgerichte kant uitstekend op orde!”
"Weer was de ervaring heel goed"
"Mijn dochter is vier jaar geleden geopereerd aan haar heup, de ervaring van toen was heel goed! Fijn personeel. Nu voor controle geweest en weer was de ervaring heel goed, allemaal vriendelijk en behulpzaam. Je voelt je mens en gewaardeerd in dit ziekenhuis, en het resultaat van de operatie is ook heel goed wat natuurlijk ook geweldig is! Ik kan iedereen met kinderen met heupdysplasie en heupluxatie de behandeling in het WZA aanraden!"
"Een arts met een lach op zijn gezicht"
"Het lange wachten op de afspraak was, door de behandeling daarna, het zeker waard. Ik heb ervaren dat alle medewerkers hun best doen om het de patiënt naar de zin te maken en ze zo goed mogelijke zorg aan te bieden. Deze orthopeed was een zeer plezierige arts met een lach op zijn gezicht en daar worden patiënten ook vrolijk van. Het maakt de communicatie fijn en ik voelde me snel op mijn gemak. Kortom mocht ik weer iets nieuws (knie, heup etc.) nodig hebben dan ga ik zeker weer naar het WZA."
"Prima gevoel over de kaakchirurgie"
"Deskundigheid van de arts en zijn humor stellen je als patiënt zeer gerust. De uitleg van wat hij ging doen was prima en ook legde hij aan mijn echtgenote (mocht mee tijdens behandeling) duidelijk uit wat het probleem was, hetgeen hij deskundig heeft verholpen. Prima gevoel over de kaakchirurgie."
"Ik vind de empathie van uw artsen een warm welkom"
"Ik loop bij meerdere specialisten, sommige zie ik al jaren/decennia. Het geduld en het gevoel dat je als patiënt altijd serieus wordt genomen, wordt voor mij als heel bijzonder ervaren. Ook als ik "zuchtend" weer een keer door wordt verwezen, voel ik altijd dat ze begaan zijn en het beste voor mij willen. Dat stel ik altijd bijzonder op prijs. Ik vind de empathie van uw artsen een warm welkom. En dat blijkt ook omdat ze mij op de been houden, heel veel dank daarvoor."
Meer patiëntervaringen lezen, of zelf uw waardering over het WZA geven? Ga naar de WZA-pagina op ZorgkaartNederland.nl.