BeterDichtbij

Kreeg u een mail of sms van het WZA over de BeterDichtbij-app?

Vanuit het Wilhelmina Ziekenhuis Assen is vrijdag 20 maart een mail en sms gestuurd naar ruim 7000 patiënten. We kondigen hierin aan dat wij digitaal via BeterDichtbij willen communiceren met deze patiënten. Dit is juist in deze hectische tijden rond corona belangrijk én handig.

Hebt u een mail en/of sms hierover ontvangen? U hoeft niet te twijfelen aan de betrouwbaarheid. Het is geen phishing-mail, maar een bewuste actie van ons om het gebruik van BeterDichtbij te stimuleren. U ontvangt de komende dagen een tweede sms met een activatiecode voor BeterDichtbij, hiermee kunt u de app installeren.

Snel en eenvoudig een antwoord op uw vraag!

Voor of na een ziekenhuisafspraak kunt u allerlei vragen hebben. Op de poliklinieken van het WZA werken we met de BeterDichtbij-app. Hebt u een vraag over een onderzoek of behandeling? Stuur dan een appje naar de polikliniek waar u zelf patiënt bent, of waar uw kind patiënt is. De polikliniekmedewerker of uw arts/zorgverlener stuurt u een appje terug met het antwoord op uw vraag. U krijgt zo snel mogelijk antwoord, in ieder geval binnen 1 tot 3 werkdagen. 

Veilig appen met uw arts

U kunt een appje sturen aan uw arts (of andere zorgverlener) als de baliemedewerker van de polikliniek in de BeterDichtbij-app een gesprek voor u heeft aangemaakt. U ontvangt dan per SMS een activatiecode. Daarna kunt u in een veilige omgeving, uw persoonlijke vraag stellen. Net als bij WhatsApp, alleen dan met de zekerheid dat de zorggegevens alleen voor de eigen arts en het eigen ziekenhuis toegankelijk is.  

 

Algemene vragen

Iedereen kan de BeterDichtbij app gebruiken voor algemene vragen over het WZA. Bijvoorbeeld over het parkeren of de bezoektijden. U krijgt dan antwoord van de medewerkers van de receptie.

Beeldbellen

Met BeterDichtbij kunt u ook beeldbellen. U praat dan met uw zorgverlener via het scherm van uw smartphone, tablet of computer. Vraag op de polikliniek waar u patiënt bent, wat precies de mogelijkheden zijn!

App downloaden

U kunt de BeterDichtbij app gratis downloaden in de App Store of via Google Play. In het videofilmpje rechts op deze pagina leggen we uit hoe u zich kunt registreren.

Lukt het niet om BeterDichtbij op uw telefoon te zetten?

  1. Kijk eerst vooral het filmpje dat op deze pagina staat, recht onder het menu. Daar leggen we alles in duidelijke stappen uit.
  2. Of ga naar de vraag-antwoord op de website www.beterdichtbij.nl/service-contact. 
  3. Lukt het u nog steeds niet om de app werkend te krijgen, dan kunt u de servicedesk van BeterDichtbij bellen: (085) 27 35 398 of mailen: service@beterdichtbij.nl.

Hebt u een vraag over de actie van het WZA van 20 maart om onze patiënten te vragen om digitaal met ons te communiceren, bel dan tijdens kantoortijden met onze digitale helpdesk op (0592) 32 55 44. P.S. Het kan zijn dat u even moet wachten voor u aan de beurt bent. We hopen dat u hiervoor begrip heeft in deze hectische tijden.