Snel en eenvoudig een antwoord op uw vraag!

Voor of na een ziekenhuisafspraak kunt u allerlei vragen hebben. Op de poliklinieken van het WZA werken we met de BeterDichtbij app. Hebt u een vraag over een onderzoek of behandeling? Stuur dan met uw telefoon een berichtje naar de polikliniek waar u zelf patiënt bent, of waar uw kind patiënt is. De polikliniekmedewerker of uw arts/zorgverlener stuurt u een berichtje terug met het antwoord op uw vraag. U krijgt zo snel mogelijk antwoord, in ieder geval binnen 1 tot 3 werkdagen. 

Wat moet ik doen om mij te registreren bij de BeterDichtbij app?

U kunt de BeterDichtbij app gratis downloaden in de App Store of via Google Play. In het videofilmpje hieronder leggen we uit hoe u zich kunt registreren. U kunt ook de folder lezen, waarin alles stap voor stap staat uitgelegd (klik hier).

 

Veilig appen met uw arts

Als de baliemedewerker van de polikliniek in de BeterDichtbij app een gesprek voor u heeft aangemaakt kunt u een appje sturen aan uw arts (of andere zorgverlener). U ontvangt daarvoor per sms een activatiecode. Daarna kunt u in een veilige omgeving uw persoonlijke vraag stellen. Net als bij WhatsApp, alleen dan met de zekerheid dat de zorggegevens alleen voor de eigen arts en het eigen ziekenhuis toegankelijk is.  

Algemene vragen

Iedereen kan de BeterDichtbij app gebruiken voor algemene vragen over het WZA. Bijvoorbeeld over het parkeren of de bezoektijden. U krijgt dan antwoord van de medewerkers van de receptie.

Beeldbellen

Met BeterDichtbij kunt u ook beeldbellen. U praat dan met uw zorgverlener via het scherm van uw smartphone, tablet of computer. Vraag op de polikliniek waar u patiënt bent, wat precies de mogelijkheden zijn! Klik hier voor meer informatie over beeldbellen.

Lukt het niet om BeterDichtbij op uw telefoon te zetten?

  1. Kijk eerst vooral het filmpje dat bovenaan op deze pagina staat. Daar leggen we alles in duidelijke stappen uit.
  2. Of ga naar de vraag-antwoord op de website www.beterdichtbij.nl/service-contact. 
  3. Lukt het u nog steeds niet om de app werkend te krijgen, dan kunt u de servicedesk van BeterDichtbij bellen: (085) 27 35 398 of mailen: service@beterdichtbij.nl.

U kunt ook contact opnemen met een medewerker van het Infoplein Digitale Zorg. Bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 16.30 uur, telefoonnummer (0592) 32 55 44 of mail naar digitalezorg@wza.nl.