Patiënten zijn zeer tevreden over het WZA

Het WZA onderzoekt doorlopend de ervaringen van onze patiënten met ons ziekenhuis. Dat doen we met een digitale vragenlijst. Het WZA stelt de vragenlijsten op samen met ZorgfocuZ, een onafhankelijk gespecialiseerd onderzoeksinstituut in de zorg- en welzijnssector.

Dit zijn onze rapportcijfers van de laatste drie kwartalen:

 

2de kwartaal 2022

1ste kwartaal 2022

4de kwartaal
2021

Dagopname

8,76

8,89

9,1

Polikliniek

8,44

8,58

8,72

Kliniek

8,73

8,79

9,08


De patiënten gaven onder meer antwoord op vragen over

  • de communicatie met artsen en verpleegkundigen,
  • het gevoel van veiligheid
  • de bereikbaarheid.

Een belangrijke vraag is verder of de patiënten het WZA zouden aanbevelen aan familie of vrienden. Wij zijn heel trots dat meer dan 80% van de patiënten dat zegt te doen. 

Aandachtspunten en pluimen

Aandachtspunten voor verbetering zijn voor de poliklinieken de informatie in de wachtruimte over de wachttijd, en voor de opnameafdelingen duurt het lang voordat de operatieve ingreep kon plaatsvinden.

Punten van grote tevredenheid zijn:

  • Vertrouwen in de deskundigheid van de medewerkers
  • De voor- en nadelen van de operatie wordt verteld
  • Een goede samenwerking tussen de zorgverleners in het ziekenhuis en de kliniek
  • Een begrijpelijke uitleg door de zorgverleners.