Uitkomsten patiëntervaringsonderzoek
Patiënten zijn zeer tevreden over het WZA
Het WZA onderzoekt doorlopend de ervaringen van onze patiënten met ons ziekenhuis. Dat doen we met een digitale vragenlijst. Het WZA stelt de vragenlijsten op samen met ZorgfocuZ, een onafhankelijk gespecialiseerd onderzoeksinstituut in de zorg- en welzijnssector.
Dit zijn onze rapportcijfers van de laatste drie kwartalen:
|
4de kwartaal 2022 |
3de kwartaal 2022 |
2de kwartaal 2022 |
Dagopname |
8,77 |
8,81 |
8,76 |
Polikliniek |
8,64 |
8,6 |
8,44 |
Kliniek |
8,7 |
8,65 |
8,73 |
De patiënten gaven onder meer antwoord op vragen over
- de communicatie met artsen en verpleegkundigen,
- het gevoel van veiligheid
- de bereikbaarheid.
Een belangrijke vraag is verder of de patiënten het WZA zouden aanbevelen aan familie of vrienden. Wij zijn heel trots dat op alle afdelingen minimaal 85% van de patiënten dat zegt te doen.
Aandachtspunten en pluimen
Aandachtspunten voor verbetering zijn voor de poliklinieken en dagopname om patiënten beter te informeren als de wachttijd op de polikliniek langer is dan verwacht, in de kliniek vond een op de vijf patiënten de tijd tussen de bekendmaking van de operatieve ingreep/behandeling en de operatieve ingreep/behandeling zelf in het ziekenhuis te lang duren.
Punten van grote tevredenheid zijn:
- Vertrouwen in de deskundigheid van de medewerkers
- De voor- en nadelen van de operatie wordt verteld
- Een goede samenwerking tussen de zorgverleners in het ziekenhuis en de kliniek
- Een begrijpelijke uitleg door de zorgverleners.
Top-10 best gewaardeerde ziekenhuizen
Patiënten die meedoen aan het patiëntervaringsonderzoek wordt ook gevraagd om enkele vragen van Zorgkaart Nederland te beantwoorden. Mede daardoor zijn we eind 2022 uitgeroepen tot een van de tien best gewaardeerde ziekenhuizen van Nederland. Hartelijk bedankt voor uw waardering!
Meer lezen?
Meer informatie over het patiëntervaringsonderzoek leest u op de pagina's 'Uw mening telt'.