Patiënten zijn zeer tevreden over het WZA

Sinds 2021 meten we de patiëntervaringen op een andere manier dan in voorgaande jaren. Vroeger deden we één keer per jaar een groot onderzoek. Nu meten we doorlopend. Daarom zijn in onderstaande tabel niet alle vakjes ingevuld.

 

1ste kwartaal 2022

4de kwartaal
2021

2019

Totaalcijfer ziekenhuis  

-

-

8,68

Dagopname

8,89

9,1

-

Polikliniek

8,58

8,72

8,51

Kliniek

8,79

9,08

8,78


De patiënten gaven onder meer antwoord op vragen over

  • de communicatie met artsen en verpleegkundigen,
  • het gevoel van veiligheid
  • de bereikbaarheid.

Een belangrijke vraag is verder of de patiënten het WZA zouden aanbevelen aan familie of vrienden. 

Aandachtspunten en pluimen

Aandachtspunten voor verbetering zijn voor de poliklinieken de informatie in de wachtruimte over de wachttijd, en voor de opnameafdelingen de informatie over patiëntveiligheid tijdens het opnamegesprek.

Punten van grote tevredenheid zijn:

  • de behulpzaamheid van medewerkers,
  • de ontvangst en bejegening,
  • de afstemming tussen medewerkers onderling,
  • de telefonische bereikbaarheid van de poliklinieken.